Min sanning!

Alla inlägg under februari 2009

Av Engstrand - 28 februari 2009 20:14

Hade ju inte varit fel..

Hejdär i stugorna. Ville bara starta upp med en sak! Jag är förbannat sugen på en fest, sugen på att få alkohol i blodet! Visst låter säkerligen som en fjortis, men det struntar jag i! En riktig hängar fest hos en polare med gamla kompisar som man hatar men ändå saknar!:)

Hade inte varit fel..

Med en flicka att hålla om i soffan. Hunden duger liksom inte lika bra! "/

Hade inte varit fel..

Att slippa väderlösa Melodifestivalen i bakrunden. Hatar det mer eller mindre, för att inte tala om Petra "komikern" Mede! Hennes skämt är liksom inge bra, gillar henne bara inte. Usch, min lilla Antivärld! Men Soran är kungen, men Magnus Betnér är skapligt bättre. Min idol att "hata" saker?

Soran - ... Magnus är den enda komiker som jag vet som INTE kör med skämt!

Kan det ligga sanning i det hela? Han säger det alla tänker om allting, hata hata hata. Hatkärlek till allt, men ändå inte! Han är insatt, det som är så skoj.

Hade inte varit fel..

Att stå och dansa till Brad Paisley,  börjar bli knäsvag för country. Det är förbenat bra med sådan musik faktiskt! Om ändå alla tyckte så? Country passa inte in till min stil känns det som, men struntar jag i! Det jag lyssnar på i hemlighet behöver ingen bry sig om. Tänker på varma sommarkvällar med sådan här musik. Älska Spotify som gör att jag kan lyssna på all musik.

Nästan all i alla fall!

Hade inte varit fel..

Att få jaga lodjur imorgon, dem där nere hade inte sett några spår. Så blev inget ser det ut som. Vi får se helt enkelt!

Hade inte varit fel..

Att kunna ta tillbaka ord man sagt, handlingar man gjort. Kunna resa tillbaka i tiden och ändra historien. Jag är trots allt Gud så borde ju inte vara omöjligt. I command you to change the history!

Hade inte varit fel..

Att inte behöva tänka, bara leva livet. Jag saknar sommaren och mina vilkorslösa händelser. Som får konsekvenser även om jag inte vill det. Sa jag till en vän en gång. Varför lever man inte av andras misstag, eller bättre upp. Varför lever man inte efter sina egna "visdomsord".

- Allt får konsekvenser!

Allt du gör, allt stannar inte på festen. Allt du gör stannar inte på festivalen..

Hade inte varit fel..

Att ta en öl, så det ska jag göra!


"  I dina ögon var det lättare att va  "



Jag kommer alltid vara starkare!

http://www.youtube.com/watch?v=1NR68EWOdMc
Av Engstrand - 26 februari 2009 20:28

Insåg att jag inte har delat erfarenheter med er som läser, visseligen är det majoriteten familjen som läser, "och folk utan själ".

Tänkte berätta om varför jag inte dricker Jägermeister. Det är en förbannat god dryck. En väl kyld jäger med en öl kall stor. Underbart faktiskt, var i alla fall.

En kväll i min ensamhet, när jag och några kompisar skulle till stan och leka en kvart. Jag började komma i form, drog fram min Jäger, tänkte vafan, nu när jag ändå har en flaska varför inte dricka skiten? Drog i gång - En gång om ingenting "Gå i baren, köp en jäger för att visa vem som äger" Big mistake!

Jag började shotta, drar i mig två snabba åttor. Sen kom Rasmus, och jag drog i mig två till åttor. Hade även en flaska Get 27 (22%) någon tandkräm smakande sak. Rätt god också, tog den och började halsa lite. Började gå ner, hämtade med Ludde. Blev mer och mer ostadig. Hade väl gått 30 minuter, väl framme vid tenoren. 45 minuter senare, satte jag mig ner. Sen är det mer eller mindre -blackout-. Hade ju som tur var mina snälla vänner som tog hand om mig, dom är snälla<3 :D.

Lär er utav mitt misstag, ta aldrig massa shottar och tro att det inte är någonting. Det är väldigt mycket när man gångrar ihop alla.

Fick även förklara varför jag inte dricker Jägermeister längre!


Dagen i övrigt har inte varit speciellt händelserik. Som igår, och i förr går, fan rätt slö faktiskt. Men pluggar åtminstone!:D


Peace, jag mår bra!

Av Engstrand - 25 februari 2009 18:26

Idag är det Onsdag... i ett par timmar till i alla fall. Har lov, det är ju skit kul. Inte, bör plugga och jag vill träna! Börjar knarka mer och mer kaffe också, helt sjukt vad tråkigt man kan ha!

 Har verkligen ingenting att skriva om, kan skriva om ehm.. ehm.. Hur mycket jag gillar att vara singel, leva livet. Cheers, kan göra vad jag vill på fester utan några alls vilkor. Men om sanningen ska fram så vill jag ha närhet, på riktigt. En film kväll, bara ligga och mysa... Hade ju den chansen, men jag lyckades ju sumpa den big time. Något jag ångrar oerhört mycket nu! För vad..? För ingenting, för en dröm, ett hopp, för en bluff. Du är en bluff som leker!

 Skulle ge världen till dig om jag bara fick tillbaka det vi påstartade. Utan mina meningslösa lögner, min dåliga undanflykter. Jag vill ha en andra chans, men det går väl inte antar jag. Trött på att prata om alla engångs tillfällen då jag var kungen, då jag gjorde dittan och dattan, jag är ingen kung! Men du kommer bli min drottning ändå, om du kommer som den ängel du är och räddar mitt dystra såkallade liv!



"Jag kanske borde tänkt på hur det går.
Jag kanske borde tänkt på konsekvensen, mer än kicken.

 Jag är en idiot."

Av Engstrand - 23 februari 2009 10:44

Känns bra idag, tror fan att kaffe är mitt lyckopiller. En kopp kaffe och lite musik och min världs skiner. Hade jäkla trevligt igår också med mina hombres.  Vi byggde torn på mc-donalds, jag blev jagad av Hulken på parkeringen och vi lät allmänt högt (som alltid). Sen hem och dega framför datorn en sväng. Sova 3 timmar, sen upp med hunden och dricka kaffe, duscha och köra lite situps - armhävningar. Nu sitter jag här, kollar på film, och väntar på att sticka ner till kupolen med gänget igen. Ska supa ner mattias med 3.5% , för att han tror inte man blir full av att bonka dom.  Ska bli mycket spännande!


Nu ska jag ta min lyckodryck och må bra!

Av Engstrand - 22 februari 2009 18:25

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig. Det är Viktor, det är jag som har bloggen här! Men jag har inte varit här på ett tag och satt mina spår. Har inte haft tid, lust och minne till att skriva. Händer inget intressant i mitt liv, känns som mitt psyke går som en berg och dalbana. Eller, det ligger väl 90% på topp. Sen kommer något när jag har en stund över, vet att man inte ska göra det men... Jag tänker på alla jävla misstag jag gjort, alla lögner. Alla slutsatser jag dragit själv och ljugit om onödiga saker, sökt fel för att kunna ta avstånd. För att motparten är mer än vad jag förtjänar, för att jag är.... för att jag är sådan. Ångrar att jag är så jävla svag ibland, för vad folk säger och jag tror  på det, och blir lycklig och ser ett stort jävla ljus, men sen kommer den bitterljuva sanningen och släcker det.


Jag vet inte vad jag håller på med, jag vill skriva ner så mycket men vill ändå inte berätta något. Jag vill ha någon bredvid mig, men jag vill inte blotta mig själv. Jag vill bli omtyckt, men jag vill vara mig själv. Frågan är, vem är jag? Duger det att skriva, "Hej, jag heter Viktor Engstrand. Är sjutton år, och går skola i älvdalen skog/jakt, andra året. Bra skola med bra lärare och klasskompisar, jag lyssnar på nästan all musik. Mycket rock har det blivit på sistone. Jag har 4 syskon och en halv bror + en styvbror. Jag jagar, tränar, lyssnar mycket på musik, fiskar, umgås med vänner och åker snowboard på fritiden". Förklarar det vem jag är, eller ska man tillägga att jag är glad, positiv till det mesta, gillar att arbeta med händerna och vara folk till lags. Förklarar DET vem jag är? Finns det mer att tillägga, jag visar vem jag är till en viss del. Känner mig så jävla fjortig när jag skriver det här alltså. Känner mig som en självömkande fjant, men varför ska det bara vara synd om andra. Varför har ingen tid att lyssna? Som förstår mina diskreta rop, vet att dom är för diskreta ibland. Men du Johan, du brukar ofta uppfatta dem.


Nu har jag fan skrivit totalt jävla galet, om ingenting. Bara konstigt och huller om buller. Men jag ville bara skriva...

    "Det kommer dagar då timmarna går, himlen är grå.
Jag vill försöka förklara, men ingen förstår.
Snälla, försök tänk hur det känns att se ditt liv falla ner i ett textdokument."
Av Engstrand - 10 februari 2009 17:51

Woho! Börjat med träningen igen! Det är hård träning som gäller nu fram över.  Ska vara helt slut varje dag fram över. Har mycket att ta igen nu när jag inte kunnat träna på jäkla lång tid. Så tränade igår för första gången, var tungt och lite små segt.

Enda problemet jag har nu är att jag är hungrig som fan, och trött. Men efter pluggandet så ska jag till gymmet, träna ben sen hem och städa lite. Sen sova sött(H)


Det är bara jag... Viktor "Rödtotten" Engstrand

Av Engstrand - 8 februari 2009 21:50

Det här är kaptenen som talar. Jag har ett mycket viktigt meddelande... Jag har varit sjuk i evigheter, eller rättare sagt. Jag var sjuk i evigheter, och nu äntligen har jag sett ljuset. Jag är frisk, it's a miracle!

Och i torsdags var jag ute på partaj, det var mycket trevligt. Jag har trots allt taktkänsla som en elefant men jag hoppade omkring ändå! *ler* Sen så var det lugnt och skönt i fredags, film hemma hos Mattias med Rasmus och Mikaela. Såg madagaskar2. Skön film, mycket skratt!

Och igår, lördags. Var en mörk dag... Det var grått, och jag har minnesluckor. That's right! Viktor Engstrand was on a party! Fast det där med minnesluckor var humor, tänk på det... I alla fall, var ute igår hos Jennifer. Först bastu med Johan och Mattias, sen springa till bussen som var försenad.. sen hem till Jennifer. Och där var det livat, med samma dåliga musik som det var i Torsdags. Men vafan, trevligt sällskap var det iaf. : ) Fick gå hem rätt så sent där ifrån också. Var inte hemma förns klockan fem. Jag och Mattias följe Johanna på vägen och det var 1½km omväg, men är man gentleman så är man!

Imorgon har lärarna studiedag alltså, inget plugg imorgon! Trist, jag har varit hemma jätte mycket så det känns bara tråkigt.


Jag mår bra och det betyder allt! Mår du bra?


Ovido - Quiz & Flashcards