Min sanning!

Alla inlägg under mars 2010

Av Engstrand - 30 mars 2010 21:53

Min blogg snittar en halv läsare per dag typ. Känns faktiskt jävligt skönt, folk har givit upp hoppet om att jag ska skriva något djupt som stämmer perfekt. Som ger dem  hoppet om att det finns fler som har det lika jobbigt som dem. Ärligt så är det inte jobbigare än vad man gör det det till.

-När man är nere ska man inte låsa in sig på rummet och spela depp musik.

-När man är nere ska man inte vara anti allt.

-När man är nere ska man inte skita i de goda råd som ges

-När man är nere ska man inte skälla på ens vänner för att dom finns, tvärtom tacka dom mer än vanligt.


Det är helt enkelt inte svårare än vad man gör det till. Just nu är det dock inte så ljust i mitt liv, men det är självförvållat. Det är jag mer än väl medveten om. Jag kommer även klara mig ur den här skiten.


Pusshej leverpastej..

Av Engstrand - 29 mars 2010 23:48

En sekund tar det att se en person och inse att man tycker hon/han är vacker.

Det tar en sekund att se att en person inte alls är i ens smak och man anser att hon/han är ful.

Det tar lite längre tid att börja inse att man inte gillar en person. Fram till att man iaktagit hur personen beter sig när man hälsar, eller bara hur hon/han är i vanliga fall.

Det tar lika lång tid att inse att man gillar personen. Inte kär, det sa jag inte. Utan gillar. Man gillar personens stil, sätt att vara osv.

Det tar en sekund att förstöra det första intrycket  av en person. I alla fall om det första intrycket är att du gillar personen. Att bygga upp från minuspoäng tar lite längre tid. Ca en timme tar det väl för mig, tror jag i alla fall. Kanske tar längre tid, eller kortare. Tänker inte så mycket på det, men tänker mer på hur en person kan förstöra den där "gillande" känslan rätt fort. Men gillar man personen mer än bara första intrycket gilla. Så tar det längre tid att förstöra, det är inte säkert att det går att förstöra heller. Tyvärr, för ibland så vill man bara att känslan ska försvinna lika fort som pengarna i baren en lördagskväll. Men den känslan, att gilla någon. Är underbar, på alla sätt och vis. Men frågan är bara...Vem dödade Olof Palme..


Ursäkta slutet, orkar verkligen inte skriva mer. Jobbigt kapitel detta.

Av Engstrand - 28 mars 2010 09:56

Första gången du cyklade, så ramlade du och skrapa knät. Idag kan du cykla utan händer. Första gången du fiskade, fick du trassel på linan. Idag kan du flugfiska riktigt bra. Första gången du drack, så drack du för mycket och spydde ner dig. Idag kan du dra i dig en halv platta och fortfarande hänga med på dansgolvet. Första gången du jagade, så kunde du inte sitta still och blev rastlös på en gång. Idag kan du sitta still på samma pass en hel dag utan att röra dig. Första gången du slogS så föll du av en smäll. Idag kan du ta en hel del smällar och fortfarande slå tillbaka. Första gången gången du frågade chans på en tjej så fick du ett ja, och livet var frid och fröjd.

Idag så går det inte alls lika bra....

Livet blir inte lättare, livet blir inte bättre bara för att du blir äldre och klokare. Snarare tvärtom. Vissa saker kan du bara inte bli expert på. Hur man hanterar sorg, hur man hanterar en "diss", hur man hanterar diverse situationer. Jag kommer aldrig förstå mig på en del grejer. Aldrig..


korka upp nu kamrater, nu sänker vi en kapten.

Ovido - Quiz & Flashcards