Min sanning!

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

130819 0257

Av Engstrand - 19 augusti 2013 02:57

Att jag fortfarande minns...



Att jag fortfarande minns min kära gamle trotjänare - min såkallade sanning. Att jag kommer ihåg lösenordet trots att jag sällan är inne här. Jag vet att jag har jätte mycket att säga, inte nödvändigtvis här. Men jag vet att jag måste lätta min mitt tyngda hjärta. Jag gjorde det lördags för första gången på jätte länge utan att vara full. Som i vanliga fall brukar vara lite lättare. Fast även det har det blivit sämre(?) med, mindre av kanske är rätt uttryckt. Fast jag vet inte vad som är rätt, att jag är tyst helt och hållet eller att jag är full när jag pratar?


-Den onyktre säger det den nyktre tänker.


Det är ju bara ren sanning bra eller dålig är inte jag att döma.

Apropå sanning, det är något jobbigt som ligger och stör och gnager hela tiden. Det är något jag klarar mig utan. Det är något jag lärt mig att leva utan. Både från mitt håll, mina nära och kära och samhället. Ärlighet varar inte längst. Var ärlig och du gräver din ena grav och går till slut ner dig. Situations anpassa är något alla trycker på men om alla situationer som dyker kräver att du ljuger, eller drar en vitlögn nu vad det skulle spela för någon roll att kalla det så. En lögn är en lögn, ett svek är ett svek oavsett vad du använder för fint ord för det. Varför skulle det såra mindre det du gjort om du använder fina ord för att förklar din handling, eller säger - jag gjorde det för din skull. Jag ljög för din skull, jag var ärlig för din skull. I slutändan sårar allt lika mycket, du blir lika förstörd som människa, du förlorar oavsett lite av dig själv.


-Fyfan vad jag är less på folk just nu. fyfan vad jag är less på mig själv. Fyfan vad jag är less på detta livet.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Engstrand - 28 augusti 2014 03:57

Jag har varit iväg på mitt livs äventyr. Något jag längtat och kämpat för så länge jag kan minnas. Jag åkte till utomlands i tjänsten som svensk militär, på en skytte pluton.   Jag har så länge jag kan minnas haft en längtan att åka utomlands. Ha...

Av Engstrand - 29 oktober 2013 00:34

"vet att du hängde med nån idiot han va ful, spela dig som låga kort (han ringde och var full) en som bygger upp dig en som som gör dig svag det finns plåster som du måste riva av varsågod, verkar som det läker bra men gör det fort, det är inget att...

Av Engstrand - 17 april 2013 23:36

Så, så, så då var det dags igen. Yeah!   God kväll mina tappra medmänniskor! Då står vi här igen, lite klokare, lite mognare, lite äldre, lite mera sargad, lite mera sårad, lite mera förvirrad, lite mindre egocentriska...   Ja eller hur är de...

Av Engstrand - 16 januari 2012 01:51

Och pöbeln jublar!   klockan är två på natten och jag kan inte sova. Jag är trött och sliten men förmår mig verkligen inte att somna. Alla dessa jävla drömmar, all denna skit - allt det här. Är lite less på min sitts i livet för tillfället. Kän...

Av Engstrand - 8 november 2011 22:59

Personer jag förut stannat och pratat med, tagit en kaffe med, som jag kallat mina vänner. Kan jag inte längre kalla för vänner. Vänner sviker inte en, vänner finns där i vått och torrt. Speciellt om man kallar sig för bästa vänner. Vänner snackar in...

Ovido - Quiz & Flashcards